Logowanie >> Rejestracja



 
Ocena wątku:
  • 3 Głosów - 3 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Obszerny poradnik do Smite - poradnik na komkurs
Offline Miasekk
09.03.2013, 20:48 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 09.03.2013 22:30 przez Miasekk.)
Post: #1
[Obrazek: 2s98zyq.jpg]
Obszerny poradnik

Poradnik skierowany głównie dla początkujących.

1. Komendy
Jak dla mnie jest to jedna z najważniejszych rzeczy w Smite. Dobry teamplay daję wielkie szansę na końcowe zwycięstwo. Co dają komendy?
  • Minimalizują szansę na udany gank rywala
  • Możesz pomagać wszystkim laneom
  • Możesz dobrze zgrać ulti z kompanem na lini.
  • Możesz przekazać w bardzo szybki sposób komunikat do całej drużyny, który może przesądzić o losach meczu.
Najważniejsze Komendy:
  • VA - Attack! Ma oznajmiać co atakować. Myślę, że dosyć ważna komenda.
  • VD - Defend! mniej ważna, ale komuś może się przydać.
  • VG - Gank! Ważna komenda, dobrze zastosowana może sporo namieszać.
  • VF - Enemy Missing. Najważniejsza komenda w grze. Dzięki niej możemy uniknąć nieprzyjemnych ganków i zwiększyć szansę na zwycięstwo.
  • VR - Retreat Lane. Komenda, która rozkazuje wycofanie danego lane
  • VH - Help Róznież bardzo ważna komenda, ale należy używać jej rozważnie, źle użyta może mieć złe skutki na linii, z której przyjdzie pomoc.
Other:
  • VVB - Be Right Back. Czyli inaczej z/w. Bardzo ważna komenda, używa się jej, gdy chcesz oznajmić innym, że wracasz do bazy. Przez co partner musi być bardzo uważny.
  • VVC - Cancel That. Używa się najczęściej zaraz po VF. Oznajmiamy wtedy, że przeciwnik wrócił na linię.
  • VVVF - Follow Me. Po prostu każesz innym, żeby szli za Tobą.
  • VVVR - Ultimate is ready. Oznajmiasz gotowe do użycia Ulti. Dzięki temu możesz dobrze połączyć atak z partnerem i zdobyć killa
2. Bogowie
W tym punkcie mam zamiar przybliżyć wam mniej więcej wszystkich godów, tak byście nie zmarnowali favorów.
Myślę, że nie ma sensu opisywanie postaci, bo już inne osoby zrobiły to wcześniej. Skupię się na zaletach/wadach postaci. Buildy to też sprawa indywidualna.

Tanki

[Obrazek: ares.png]
1. Ares
Zalety:
  • Bardzo dobra postać pod teamplay
  • ulti potrafi sporo namieszać, a nawet rozstrzygać losy bitew
Wady:
  • Jeśli przeciwnicy kupią purification beads to praktycznie bezużyteczny
  • Potrzebuję w teamie postacie z dużym damage
  • Bez ogarniętego teamu nic nie zrobi

[Obrazek: bacchus.png]
2. Bacchus
Zalety:
  • Możliwości w budowaniu postaci
  • Dobry stun
  • Bardzo dobre ulti
  • Dobry escape
Wady:
  • Szybko zużywa manę, szczególnie przez pierwszy skill, który bardzo potrzebuję.
  • Zdecydowanie są od niego lepsze tanki

[Obrazek: guan-yu.png]
3.Guan Yu
Osobiście bardziej widzę go w roli supporta, ale skoro w grze jest jako tank, to też go tutaj przedstawię.
Zalety:
  • Niezły damage jak na tanka
  • Bardzo dobre skille
  • Ulti potrafi sporo namieszać
  • Pierwszy skill bardzo przydatny zarówno dla siebie, jak i drużyny.
  • Bardzo dobry escape.
Wady:
  • Ulti może być trochę skomplikowane na początku.
  • Potrzebuję dobrego partnera na linii.

[Obrazek: hades.png]
4. Hades
Zalety:
  • Bardzo dobre ulti
  • Zaraza może sporo namieszać
  • Bardzo dobry escape
  • Obszarowe skille
Wady:
  • Jeśli ma na linii ogarnięte postacie z Escape to niewiele zrobi.
  • Aegis świetnie sprawdza się w walce z jego ulti
  • Musi mieć kogoś ogarniętego z dobrym damage, a obecnie coraz ciężej znaleźć takiego partnera
  • Trzeba go ogarnąć, szczególnie posługiwanie się zarazą.


[Obrazek: hercules.png]
4. Hercules
Zalety:
  • Przerzucanie przeciwników
  • Dobry tank
Wady:
  • Słabe Ulti
  • Sobka przerzut jest zdecydowanie lepszy

[Obrazek: odin.png]
5. Odin
Zalety:
  • Dobry damage jak na tanka
  • Przydatny w teamie
  • Możliwości w budowie postaci
  • Dobre ulti
Wady:
  • Tak jak w przypadku Hadesa, postacie z escape bardzo łatwo uciekają od jego ulti.

[Obrazek: sobek.png]
6. Sobek
Zalety:
  • Dzięki pierwszemu skillowi może dać radę sam na linii.
  • Można łatwo zabijać przeciwników przez przerzucanie pod wieżę.
  • Z postacią, która posiada dobry stun i niezły potrafi zrobić niezłą rozwałkę, np. Neith.
  • Trzeci skille mimo dobrego ataku bardzo dobrze leczy.
  • Bardzo dobry do gankowania.
Wady:
  • Potrzebuję dużo many, szczególnie na początku gry
  • Ciężko trafić z ulti w kogoś, przez escapy innych godów.

[Obrazek: vamana.png]
7. Vamana
Zalety:
  • Dosyć łatwy od ogarnięcia
  • Bardzo dobre ulti
  • Dobry damage
  • Możliwości w budowaniu
Wady:
  • Stosunkowo łatwy do zabicia jak na tanka

[Obrazek: vulcan.png]

8. Vulcan

Zalety: nie widzę jakichś większych zalet tej postaci, więc może ktoś w komentarzach mi podpowie.
Wady:
  • Bardzo osłabiony po nerfie
  • Zdecydowanie za słąby jak na tanka
  • Brak umiejętności, która może zdecydować o losach walki.

[Obrazek: ymir.png]
9. Ymir
Zalety:
  • Bardzo dobry tank
  • Przyjemny damage z drugiego skilla
  • Bardzo dobry damage z ulti
  • Dzięki stunowi i ścianie może uratować siebie i swoich partnerów
  • Dobrze zbudowany może być niezniszczalny
  • Może sobie poradzić sam na lane
Wady:
  • Dosyć ciężko trafić z ulti ze względu na escape wrogów

Junglerzy

[Obrazek: arachne.png]
1. Arachne, prawdopodobnie najlepszy jungler w grze.
Zalety:
  • Składane jajka bardzo ułatwiają zdobywanie buffów szczególnie w early game
  • Dzięki trzeciemu skillowi i ulti bardzo ciężko od niego uciec
  • Krótki czas ładowania ulti
  • Świetny do gankowania
  • Bardzo dobry damage
Wady:
  • Dosyć łatwa do zabicia
  • Na początku dosyć ciężka do ogarnięcia

[Obrazek: kali.png]

2. Kali

Zalety:
  • Bardzo mocna, szczególnie w early game
  • Bardzo mocne ulti
  • Dobre leczenie z 3 skilla
Wady:
  • Wraz z rozwojem gry staję się coraz słabsza
  • W late game ulti już nie jest tak mocne
  • Dosyć łatwo ją zabić

[Obrazek: bakasura.png]
3. Bakasura
Zalety:
  • Bardzo dobry damage
  • Dobry escape
  • Bardzo dobre leczenie
Wady:
  • Wydaję mi się, że kali i arachne ma lepsze ulti
  • Może być ciężka do ogarnięcia dla początkującego

AD Carry

[Obrazek: anhur.png]
1.Anhur
Zalety:
  • Bardzo dobry escape
  • Pierwszy skill może pomóc w ucieczce, ale również zablokować drogę uciekającemu przeciwnikowi.
  • Można nim grać na każdym lane
  • Bardzo dobre ulti
  • Przyjemny damage
  • Ciężko go zabić
Wady:
  • Ogarnięty gracz może uniknąć ulti
  • Trzeba ją dobrze ogarnąć.

[Obrazek: artemis.png]
2. Artemis
Zalety:
  • Potężna w late game
  • Dobrze zbudowana ma wyśmienity damage
  • Uniwersalna, można nią grać na wszyskitch laneach
  • Bardzo dobre ulti.
Wady:
  • Brak escape
  • Przy dobrym ganku zazwyczaj zostaję zabita

[Obrazek: bastet.png]
3. Bastet
Zalety:
  • Bardzo dobry escape
  • Dobre skille
  • Dobre ulti
  • Nieźle się nią gankuję
Wady:
  • Jeśli przeciwnik ma escape ulti może być bezużyteczne

[Obrazek: cupid.png]
4. Cupid
Zalety:
  • Pomocny na linii
  • Dobry escape
  • Dobrze stunuje
  • Bardzo dobre ulti
Wady:
  • Jeśli się go dopadnie, to dosyć łatwo go zabić
  • Potrzebuję ogarniętego partnera na linii

[Obrazek: freya.png]
5. Freya
Zalety:
  • Banish ułatwia ucieczkę, ale również pozwala dojść do przeciwnika i go zabić
  • Potężne ulti
  • Dzięki Pulse może bić również z odległości.
Wady:
  • Papier
  • Dosyć łatwo uniknąć ulti


[Obrazek: loki.png]
6. Loki
Zalety:
  • Postrach niemal każdej rangedowej postaci
  • Bardzo dobry damage
  • Vanish pomaga mu zarówno uciecm, jak i niespodziewanie zajść kogoś od tyłu
  • Bardzo dobry do gankowania
Wady:
  • Dosyć ciężko kogoś zabić w teamfighcie
  • W mid i late game jego użyteczność spada

[Obrazek: neith.png]
7. Neith
Zalety:
  • Bardzo dobry stun
  • Świetny escape
  • Ulti, dzięki któremu może zdobyć killa z każdego miejsca na mapie
Wady:
  • Jeśli uda się go dopaść to bardzo szybko pada.

[Obrazek: sun-wukong.png]
8. Sun Wukong
Zalety:
  • Wszystkie umiejętności zadają świetny damage
  • Bardzo łatwo nim uciec
Wady:
  • Jeśli mimo escapu uda się go dopaść, to najczęściej pada
  • Bez dobrego partnera na linii ciężko coś zdziałać

[Obrazek: thor.png]
9. Thor
Zalety:
  • Bardzo dobry damage
  • Dobry stun
  • Bardzo dobre i uniwersalne ulti
  • Dobry escape
Wady:
  • Na początku cieżko trafić z ulti

[Obrazek: xbalanque.png]
10. Xbalanque
Zalety:
  • Świetny damage
  • Niezły Damage
  • Bardzo przydatne ulti w teamplayu.
  • Wraz z rozwojem gry coraz silniejszy
Wady:
  • Ulti nie zadaję żadnego damagu

AP Carry

[Obrazek: agni.png]
1. Agni
Zalety:
  • Bardzo dobre ulti
  • Dobry escape
  • Ciekawy stun
  • Drugim skillem bardzo fajnie czyści się miniony
  • Wraz z rozwojem gry coraz silniejszy
  • Można nim zrobić niezły multi kill
Wady:
  • dosyć ciężko trafić z ulti
  • Słaba w early game

[Obrazek: anubis.png]
2. Anubis
Zalety:
  • Potężne ulti
  • jeśli uda nam się mumifikacja przeciwnika to na 90% mamy killa
  • Łatwa do ogarnięcia
Wady:
  • Brak escape
  • Ciężko zmumifikować przeciwnika
  • Łatwo go zabić, każdy gank, gdy gra na midzie, to niemal pewny kill

[Obrazek: ao-kuang.png]
3. Ao kuang
Zalety:
  • Potężne ulti
  • Tornadem bardzo przyjemnie czyści się miniony
Wady:
  • Brak escape
  • Jeśli wróg nie jest zestunowany to można mieć trudności z trafieniem z ulti

[Obrazek: he-bo.png]
4. He Bo
Zalety:
  • Potężny damage
  • Pierwszy skill ma cooldown TYLKO 3 sekundy!!
  • Uniwersalny drugi skill
  • Niesamowite ulti
Wady:
  • Dobry gank = dead
  • Sam nic nie zdziała.

[Obrazek: hel.png]
5. Hel
Zalety:
  • Świetna do teamfightów
  • Dobry damage
Wady:
  • Brak escape
  • słaba w early game

[Obrazek: ra.png]
6. Ra
Zalety:
  • Potężne ulti
  • Pierwszym skillem świetnie czyści się fale minionów
  • uniwersalność 3 skilla
Wady:
  • Ciężko trafić z ulta
  • brak escape
  • Łatwy cel do zabicia

[Obrazek: poseidon.png]
7. Posejdon
Zalety:
  • Bardzo łatwo uciec w kryzysowych sytuacjach
  • Bardzo dobre ulti w teamfightach
Wady:
  • Słaby damage
  • Słaby damage z ulti

[Obrazek: zeus.png]
8. Zeus
Zalety:
  • Poteżne ulti
  • Dobry damage
Wady:
  • Trzeba go dobrze ogarnąć
  • Łatwo go zabić
  • Nie nadaję się na mida

3. Mid

Największą zaletą grania na midzie jest szybkie lvlowanie i szybkie zdobywanie golda. Masz zazwyczaj jakieś 3 lvle przewagi nad kolegami z innych laneów. Niestety minusem jest gra w nieogarniętym teamie. Jeśli drużyna nie obsługuję komend i nikt CI nie powie o ganku przeciwnika to zazwyczaj kończy się to Twoją śmiercią. Dzięki temu, ze masz wyższy lvl od przeciwników możesz w późniejszej fazie zadawać spory dmg i zdobywać kille.
O Ganki proś tylko wtedy, gdy są jakie szansę na udane sfinalizowanie akcji. Na midzie najczęściej spotkasz AP Carry, ale nie zdziw się, jeśli trafisz na jakiegoś Rangedowego AD typu Anhur, artemis. Nie ma się co za bardzo rozpisywać o grze, wystarczy parę gier żebyś wiedział co i jak.

4. Left/Right Lane

Ogromnym błędem popełnianym przez graczy jest gankowanie już w early game. Skutki tego są takie, że Ty masz 8 lvl, gdy inni mają 12/13. Poza tym gdy widzisz, że przeciwnik ma 80hp to nie leć za nim jak opętany pod jego wieżyczkę(szczególnie w early game), bo najczęściej on jakimś cudem ucieknie, a Ciebie zabija tower + minosy. Jeśli nie dajecie rady na linii i padacie to po prostu brońcie wieżę i ograniczcie pushowanie. Jeśli grasz bogiem takim jak Sobekm który potrzebuję many i grasz na left lane, to jak najszybciej spróbuj zdobyć mana buff.

5. Ciekawe kombinacje na lane.
Jeśli grasz z kolegą lub może udało Ci się znaleźć dobry team i podczas wyboru postaci uda Ci się dogadać co do wyboru Bogów, to ten punkt może Ci się przydać.

Polecam takie kombinacje:
Sobek/Hercules + Neith.
Sobkiem/herculesem przerzucasz pod Tower przeciwnika i wtedy Neith go stunuje. Na 90% masz killa, ew. możesz Sobkiem zanurkować w wodzie i uważać w razie jakiegoś skilla przeciwnika, dzięki któremu mógłby uciec

Sobek/Hercules + Artemis.
Tak jak wyżej, przerzucasz przeciwnika pod tower i w tym czasie Artemis używa dzika + używa 1 skilla.

Sobek/Hercules + Arachne
Przerzucasz przeciwnika pod wieżę, wtedy Arachne używa swojego ulti i podprowadza go jeszcze bliżej i na dłużej pod tower.

Sobek/Hercuels + Anhur
Przerzucasz przeciwnika pod wieżę. Wtedy Anhur najpierw drugim skillem uderza w przeciwnika i go stunuje, a następnie biję z ulta, przeciwnik musi zginąć, może jeszcze rzucić obelisk.

Hades/odin + Zeus/Agni
Hades przyciąga do siebie przeciwników, a my w tym czasie używamy ulti zeusa lub meteorów agni. Odin zamyka przeciwnika w okręgu i robimy to samo, czyli ulti zeusa/agni.

Neith + Thor
Neith używa stuna, w tym czasie obie postacie atakują ofiarę, gdy stun neith się skończy od razu używamy tectonic rift Thora i wykańczamy ofiarę, ew. Thor/Neith używa ulti i przeciwnik na pewno zginie.

Ares + Zeus/Agni/Kuang/Ra/He Bo. Można tu dać prawie wszystkie postacie.
Ares przyciąga do pewnego miejsca wrogów, a w tym czasie w/w postacie używają ulti. Dzięki tej kombinacji można zdobyć dobry multi kill.

Artemis + Ymir (dobra darmowa kombinacja)
Ymir stunuje przeciwnika i w tym czasie używa ulti, Artemis wypuszcza dzika i podkłada pierwszy skill pod przeciwnika.




Jak macie jeszcze jakieś propozycję piszcie w komentach, to zaktualizuję, bo nie chcę pisać kombinacji nieprzetestowanych.

6. Podsumowanie

Ten poradnik jest głównie skierowany do początkujących. Mam nadzieję, że dzięki niemu nowi graczy będą mieli już jakąś wiedzę o grze, dzięki czemu będą mogli brylować na "polu bitwy". Jeśli macie jakieś zastrzeżenie, porady, bądź macie jeszcze jakieś wady/zalety X Boga, to piszcie w komentarzach.
Znajdź wszystkie posty użytkownikaMoje Posty
Offline saVek
09.03.2013, 22:08 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 09.03.2013 22:11 przez saVek.)
Post: #2
Wykonane bardzo estetycznie co do treści to nie za bardzo czytalem Uśmiech ale zadziwilo mnie tak mało kombinacji do tego wszystkie z sobkiem i herculesem. Dobre kombinacje jeszcez to thor guan (wymaga zgrania w czasie) bacchus thor, ymir anhur,neith,thor (duble stun) hades/odin zeus(stare i dosc proste do kontry. A co do zalet vulcana to nie powinno się go nigdy budować pod full tanka butki magiczne void stone troche defa i w między czasie game of isolation i z 3 masz 50% slow dmg konkretny + ult i naprawde w środku walki robi się nie ciekawie.
______________________________________________________________________________________________________________________________________
See the Caroleans standing tall
All for one and one for all
Enemies fall at their feet
Begging for their mercy
See the Caroleans standing tall
Conquer lands and slaughter all
Enemies fall at their feet
Victory and great defeat
Znajdź wszystkie posty użytkownikaMoje Posty
Offline Miasekk
09.03.2013, 22:20
Post: #3
Wiem, że jest mało, ale dlatego napisałem, żeby napisać jeszcze jakieś, bo głównie gram sobkiem i takie kombinacje najczęściej mam. Nie chciałem pisać kombinacji, w których nie brałem czynnego udziału, ponieważ mógłbym wprowadzić kogoś w błąd. Fakt muszę przyznać, że z tych kombinacji o Hadesie + Zeusie zapomniałem

Dzięki za post, zaraz zedytuję i dodam kombinację.
Znajdź wszystkie posty użytkownikaMoje Posty
Offline Szulz
09.03.2013, 23:15
Post: #4
Każdy ult można kontrować(aegisy,purification beads) , ale to nie znaczy zle ult jest slaby . Nie czaje pkt "Bez ogarniętego teamu nic nie zrobi" i jeszcze inny byl , to jest normalne ze każda postać bez ogarniętego teamu sama nic nie zrobi , bo jest to gra oparta na teamplay'u. Co do Bachusa jest to jeden z najlepszy tanków na równi z sobkiem czy ymirem . Hercules jest to bardziej brusier mało ludzi robi go pod tanka tak samo odin , vamana . Co do Bakasura według mnie jego ult jest strasznie mocy szczególnie w late game .

Na midzie najlepsze postacie na mida : Agni,Ra,Ao,Neith reszta AP tez można ale jak trafisz agni na midzie a grasz hebo a gracz który gra agni ogarnia , no to jestes masz lipe ;p . Anhur ma midzie dobrze haraszowany przez ra albo agni nie za dużo zrobi .

To jest moja opinia hejty nie hejtujcie
Znajdź wszystkie posty użytkownikaMoje Posty
Offline Miasekk
09.03.2013, 23:30 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 10.03.2013 08:16 przez Miasekk.)
Post: #5
Szulz chodzi mi o to, że jak team ogarnia to jest w stanie zrobić naprawdę bardzo dużo, a jak nie ogarnia jest kompletnie bezużyteczny. O ile takim Thorem można coś starać się zrobić mimo nieogarniętego teamu, to Ares nie może NIC zrobić. Dzięki za opinię, z pewnością bardzo pomocna.
Co do Bakasury nie mam przekonania, niby to ulti ma slow i atak na obszar, ale jakoś nie specjalnie mi się podoba. Arachne/Kali ma zdecydowanie lepsze.

@SaVeK
Thor spokojnie może sam zdobyć killa. Pamiętam, że raz miałem grę 3v5 i mimo to spokojnie udało mi się zabić parę osób. Dobrze zbudowany sieje postrach.
Znajdź wszystkie posty użytkownikaMoje Posty
Offline saVek
09.03.2013, 23:51
Post: #6
thor sam kila nie zrobi bez teamu w late game gdzie aresem bedziesz mial def jak normalny fultank ale do tego spokjonie osiagniesz 160 + magic power i pierwszego lepszego cary zrobisz na lyso lancuchami pol hp spokojnie zrobisz. sorka za interpunkcje pize z telefonu
______________________________________________________________________________________________________________________________________
See the Caroleans standing tall
All for one and one for all
Enemies fall at their feet
Begging for their mercy
See the Caroleans standing tall
Conquer lands and slaughter all
Enemies fall at their feet
Victory and great defeat
Znajdź wszystkie posty użytkownikaMoje Posty